? ??????????????Oh Kobe? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??0 Grabs Today. 3391 Total Grabs. ??????Previ
ew?? | ??Get the Code?? ?? ?????Thorns? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??0 Grabs Today. 981 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Welcome Peacock? ????? ?? ??? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

SAHABAT ALAM MAYA

Friday, March 11, 2011

LEMBARAN BARU

Assalamualaikum...slm syg buat semua,dh terlalu lama ina x pedulikn blog nie...bkn sengaja nk biarkn pi xde mood utk membina bait kata2.Nafas lega...penuh kesyukuran ina panjatkn atas kurniaan yg Allah berikn...Alhamdulillah,penghujung tahun 2010 penuh dgn dugaan,sedih,hiba,gembira bersatu rasa...segalanya terselit beribu hikmah.Sebagai hamba..mungkin tatkala dilanda dugaan yg dtg, terdetik...mengapa @ kenapa?...tetapi bila kita redha atas ketentuanNya...maka Allah bg kita 1 rasa...rasa nikmat,bahawa sbnrnya Allah menyayangi kita.

Bermula hubby accident...hati risau Allah je yg tahu,tetapi diubati dgn kegembiraan result PMR ankku yg sulung,alhamdulillah...syukur Ya Allah.Seminggu kemudian mak mentua kena serangan jantung...pengorbanan perlu kulakukn demi tanggungjawab sbg seorg isteri @ menantu....kesakitan yg teramat aku sembunyikn demi menjaga hati ibu mentua...niatku aku mahu jaga die hingga die blh berjalan ketandas tanpa memakai pampers lg,Allah makbulkn doaku...alhamdulillah!!

1hb februari 2011,aku pula kena jalani operation...xtau punca ape?..tpi yg pasti sakitku hampir setiap hari mengganggu rutin harian yg ada.Masih ingat lg...tatkala aku bersiap2 utk ke bilik bedah,ku hampiri suami tercinta...mohon ampun @ maaf...sbb xtau sebarang kemungkinan blh berlaku...ku renung ank2...sedihhh....ingat,waktu aku diusung utk ke bilik OT...kluar dr lif,tiba suamiku muncul dr pintu tangga...mata bertentang,ku tahu ape yg ada difikirannya...Risauuuu,tetapi sebagai lelaki/suami die harus tepis perasaannya agar aku kuat.
Dibilik OT.."Puan,ni nk cucuk..masuk air yerr..nk pasang ECG @ puan baca bismillah...MENGUCAP!!..." Fikiranku sbg pengalaman pertama operation..."Ya Allah,agaknya nie la perasaan2 terakhir jika Allah ambil nyawa kita waktu nie..!"...dalam sedar,mata tertutup perlahan2...hanyutttttt....... hilanggg.......2jam berlalu,sedar2 terdengar suara.."Puan,dh siap!"...pi langsung xblh buka mata,tiba terdengar suara2 cemas nurse..."Patient perlu oksigen..cepat!!!"..."kenapa aku nie?"....2hr aku bergantung pd oksigen...segala pengalaman ini amat berharga bgku...

Kini aku semakin sihat....dgn semangat baru,dgn perasaan baru....hidup lebih ceria dr dahulu.Terima kasih buat suami tercinta...atas kasih syg ini,buat ank2 ibu...terutama abg,ibu bangga kerana sbg ank sulung abg pandai didik adik2 tatkala ibu terlantar....abg tlg angkat ibu,pimpin ibu..suapkn ibu makan,pakaikn telekung sembahyang ibu...terima kasih sayanggg...jua buat mak @ ayah serta keluarga....@ selebihnya rakan2 yg mendoakn..."Hanya Allah saja yg dpt membalasnya.." Kini hati masih berdebar juga utk operation yg akan dtg...tpi insyaallah moga segalanya berjalan lancar nnti....@ aku harus bersyukur kerana dugaan buatku hanya sekelumit...jika dibandingkn mereka2 diluar sana...kerana Allah menguji seseorg atas kemampuan hamba itu sendiri......

Moga aku terus berada dlm rasa bersyukur....alhamdulillah!!!








0 comments: